Monday, July 13, 2009

Hari-hari murung shizuka




Entah kenapa sejak kebelakangan ni aku asyik rasa murung jerk.nak kata aku datang bulan tak jugak, nak kata tak cukup makan,mustahil,nak kata tak cukup tido lagila x caye tapi entah kenapa aku rasa murung jerk minggu ni.bukan jer murung lebih teruk lagi aku nak baran jerk minggu ni.semua orang aku nak maki!!!lebih2 lagi bucok!!!ada jerk benda yang tak kena.mamat tu sik kena marah kena maki kaw2.padan!!semua yang dia buat salah kat mata aku.cakap pun semua salah..kesian gak aku tgk mamat tu sik kena marah jerkkekadang aku hot ngan org lain pun dia gak yg menjadi mangsa keadaan..kesian..tapi nak wat macamane,emosi aku ngah x stabil.tambah lagi perangai dia yg banyak sangat soalan macam wartawan pencen tu dan suka sangat menyakat aku time aku tengah hot pun.ah,ambik,aku fire sekali!! Tapi jauh disudut hati aku timbul perasaan menyesal dan kesian..sorry bucok…bubu didn’t mean it…sorry…

Tapi secara jujurnya aku sendiri tak faham dengan mood aku sekarang ni…sekejap aku hepi,sekejap aku nak mengamuk sekejap aku rasa nak menangis..ah,tension aku dengan keadaan macam ni..ada gak aku terfikir sebenarnya ni perubahan hormon sebab aku nak meningkat dewasa ker?keadaan macam ni normal ke atau luarbiasa?malasla nak fikir…aku memang malas nak fikir…

Sekarang ni aku rasa aku lebih banyak bermurung..lebih banyak bersedih dan lebih banyak bermonolog dalaman sendiri…mungkin sebab sekarang ni aku dikelilingi oleh org2 yang tak memahami aku..org2 yang tak mampu menggembirakan aku dan org2 yg membosankan..mungkin..tapi itu hanyalah teori aku sendiri..teori shizuka!! Aku cuba lawan perasaan aku ni.cuba hapuskan perasaan aku. Macam-macam dah aku buat untuk mengatasi masalah murung aku ni;

ü Makan dengan kerap
ü Tido dengan kerap
ü Pusing-pusing ronda kampung
ü Berjoging
ü Cuci baju
ü Menyapu
ü Bercakap dengan hamster
ü Cuci akuarium
ü Mandikan kucing
ü Basuh motor
ü Buat kek
ü O9
ü Sms sume org
ü Kacau sume orang
ü Menyanyi dalam bilik air
ü Menjerit-jerit
ü Baca komik
ü Layan corean

tapi, semuanya gagal menghapuskan kemurungan aku ni.entah di mana silapnya..ooo..tuhan tolong hambaMU ini tuhan..

Bila murung macam ni aku makin dekatkan diri pada tuhan..mohon petunjuk dan hidayahNYA, mohon agar diberi ketenangan dan kelapangan dalam hati aku ini…mohon agar dikuatkan iman dan akidah…hati aku rasa sangat tenang bila aku sujud pada tuhan..betapa aku bersyukur dilahirkan dalam Islam..betapa aku bersyukur padaMU Tuhan..Tuhan beri hambaMu ini ketenangan agar aku tidak menyakiti insan-insan yang berada disampingku dengan perangai baranku yang tidak menentu ini Tuhan..Amin..

Moga, kemurungan aku ni akan hilang..x sanggup lagi dah lalui hari-hari yang murung ni..sangat menyeksakan sangat mengganggu kehidupan harianku…moga ia cepat berlalu..

No comments:

Post a Comment