Monday, July 13, 2009

Rupa-rupanya…

24.06. 2009…pertama kali untuk tahun ni aku demam..demam yang aku tak pernah rasa.sakit semacam.semua tulang aku sakit..badan aku bisa2..kepala aku ni macam nak pecah!!sakit yg amat!!aku p clinic jumpa si Ahmad Syafik tu, dia kata aku takde mende,ok jerk..aku cakap badan aku sakit2 dia tak cayo.dia tak rasa memangla boleh cakap..nak je aku tumbuk muka dia yang hitam tu.geram tol!!!!entah apa2 ubat yang dia bagi kat aku ntah..tapi dia bagi aku m.c sehari jerk..ok la tu…

25.06. 2009…aku kembali semula ke klinik jumpa si Ahmad Syafik tu..nampak jerk muka aku dia senyum jerk..boleh plak dia tanya aku datang nak ape?aku cakapla aku demam..dia check aku ala kadar jer pastu tanya aku:

Ahmad Syafik : “nak m.c ker”
Shizuka : “ye”
Ahmad Syafik : “x bolehla, awak datang dah petang, saya tak boleh nak bagi m.c.lagipun
semalam saya dah bagi awak m.c”
shizuka : “ x boleh xpla.x heran pun m.c tu”
Ahmad Syafik : “jap2, saya nak amek darah awak.yela mana tau kena denggi ke kan…”
Shizuka : “ok”
Ahmad Syafik : ‘awak bawa darah ni ke makmal yer, saya sibuk ni”
Shizuka : “saya x laratla nak jalan, suro r misi kat luar tu hantarkan”
Ahmad Syafik : “awak ni malasla, jalan sikit pun x boleh”
Shizuka : “saya memang malas pun!”
Ahmad syafik : “macamanerla nak kawen t”
Shizuka : “ala, bukan saya kawen ngan awak pun,nape nak susah hati plak!”

Ahmad syafik membebel2 sambil bawa sample tu ke makmal.aku duduk jer.malas nak amek pot..dalam hati aku menyumpah tol.bangang tol la mamat ni.kan aku dah cakap kaki aku sakit,nak bergerak payah.mangkuk tol!! 5 min pastu dia masuk

Ahmad syafik : “darah ok,xd masalah..”
Shizuka : “bagusla macam tu”
Ahmad syafik : “awak ni manja sangat, demam sikit dah tak larat…”

Sebelum sempat dia cakap lebih2 aku mintak diri. T entah apa2 benda merepek yg dia cakap.bek aku blah..Dalam hati aku entah apa2la si mamat ni p.o.y.o..malas aku nak layan.macam2 nasihat taik kucin yang dia bagi aku.aku dengar jer.jaga makan, banyakkan minum air masak tau.podah!!malas aku nak mengadap muka dia yang tak berkaliber tu..serik aku nak datang lagi..

Balik umah jer aku malas nak makan ubat2 tu.ubat yang sama.tapi, badan aku memang amat2 x sedap..bisa2..tak tahan.suhu badan aku pun dah tak menetu.tengah2 panas ni aku boleh sejuk cam kat dalam aircond..mujurla mak aku ada..diala yang urut2kan badan aku ni…lega sikit..bila aku demam ni, benda yang aku paling tak tahan ialah sakit dan muntah.tuhan jerk yang tahu…malam aku tak tido..sakit..

26.06.09 aku ke klinik payamas…dapatkan rawatan sebab aku dah x boleh tahan dan aku malas nak mengadap muka Ahmad Syafik tu..sengal!!sampai jer sana,

M.A : ye, sakit ape?
Shizuka: x tahu
M.A : meh saya cek tekanan darah dan suhu.awak demam ni..
Shizuka : tau..
M.A : p bilik no.3, p amek darah dan masuk air sikit yer..

Sampai jerk at bilik no 3 tu misi tu darah aku..aku cakap kat misi tu amek jerk kat lengan sebab semalam saya amek darah kat lengan senang jerk nak cari urat..tapi punyala degil misi nama suraya ni dia nak gak amek darah aku kat tangan ni..pastu tak jumpa plak urat…aku dh cakap,degil betolla minah seekor ni…heee…ditepuk2 tangan aku ni,pastu dia marah aku,awak ni x pernah wat keje berat, susah nka cari urat..dia yang bangang,aku yang kena plak.sengal!!dia guna binatang ape ntah nak masukkan jarum kat tangan aku ni..punyala sakit macam #@$%*..pastu, aku masuk air plak…satu jam aku tunggu..misi2 tu boleh plak berbual lama2..sampai aku panggil misi tu..sabar jela…pastu M.A tu bagi aku M.C.Aku amek jerk..Aku dah penat dah ulang-alik p clnc tapi xd mende pun!!@#$%^&*!

27.06.09 aku dah x boleh tahan sebab badan aku sakit2 pastu muka ku kuar bintik2 merah..malam tu gak aku p Hospital Tangkak.jjumpa doctor..barula kau tau rupanya aku kena c.pox…patutla badan aku sakit2..terus dia bagi aku cuti 2 minggu..baru puas hati aku..sampai dua klinik aku pergi tapi,hampeh!!dua ekor tenuk tu x tau aku sakit ape..punyala payahnyer…sabar jela..

Sepanjang aku demam c.pox tu macam orang bersalin aku makan.semuanya rebus2..pastu makan ikan bilis jerk..orang kata kena pantang kalau nak cepat baik..aku pun ikut jerk…yela…nak cepat baik…sepanjang aku demam ni keje aku asyik tido jerk..aku makan ubat tu sik nak membute jerk.boleh dikatakan aku celik 4-5 jam je.selebihnya aku membute…indahnya….semua ni angkara penangan c.pox….apapun, aku ada gak pengalaman dengan c.pox…

No comments:

Post a Comment