Thursday, May 14, 2009

Cinta baru (bahagian 2)




Kalau sebelum ni aku bercerita cinta dengan lelaki, kali ni aku nak bercerita cinta baru aku terhadap pets..skang ni aku minat bela hamster..macamaner timbulnya minat tu bila aku datang menyibuk kat umah member aku yg dulunya bela 2 ekor hamster skang dah jadi 40 ekor.punyala banyak.mana taknya, sekali beranak 5 ekorla, 7 ekorla,huh,dahsyat!!lama2 aku tgk aku mula suka ngan keletah hamster2 ni.comel dan kelakar..geram jerk.aku mintak kat member aku dia tak bagi.sayang katanya,ah persetankan dia,kedekut sebenarnya!!menyampah aku..dah dia xmo bagi aku p la beli sendiri..waktu aku pergi beli tu harga seekor hamster tu RM22.00 aku mintak kurang dapatlah RM20. aku beli 3 ekor time tu..aku namakan hamster aku tu kuntum,pulat dan debab..skang ni dah genap 5 bulan dah aku bela hamster aku ni.tapi yang aku hairan ni xdla plak tanda2 hamster aku ni bunting ke, muntah-muntah ke, mengidam ke, huhuhuhuhu.aku pun x taula. sume jantan ke semua betina..biarlah, ok gak, xdla nanti membiak banyak sangat . jadi macam zoo la plak umah aku ni kang.


Awal bulan 5 hari tu aku beli seekor lagi tapi dari baka yang lain.yang ni aku beli dengan harga RM18. aku beli seekor jerk.yang ni aku namakan boncit sebab badan dia besau dan boncit..setiap hari sebelum tido aku mesti dok mengadap hamster aku ni..rasa tenang je..bangun tido pun mesti nak tgk gak..sayang da kat hamster2 aku ni..harap aku dapat bela hamster aku ni lama..amin..



Cinta baru aku yang lain plak, aku skang ni giler tanam bunga.ntah penyakit apa ntah, tapi aku memang sangat sukakan bunga sekarang ni..kalau ke mana pun aku p skang ni, mesti nak p nurseri bunga..rambang mata bila aku tgk semua bunga2.aku pun pelik ntah macamaner aku boleh sangat suke ngan bunga skang ni walhal dulu mak aku menjerit2 sampai nak pecah umah tu suruh aku siram bunga pun aku wat x kisah.tapi skang ni, punyalah rajin, tanam bunga, siram bunga, tabur baja macam2 lagi.mak aku pun nek hairan ngan peel aku skang ni.nak buat macamane,terjatuh cinta plak.dah suka, layankan jerk..bak kata mak aku,jangan hangat2 taik ayam sudah…huhu..


Apapun yang orang cakap aku akan pastikan cinta baru aku ni dapat bertahan dan berkekalan untuk jangka masa yang panjang.huhu…

No comments:

Post a Comment