Monday, August 24, 2009

G.I JOE



Setelah aku siap kemas segala barang-barang aku dari kolej, aku dengan pantasnya bergegas ke Melaka untuk berjumpa dengan buchuk…haha, mamat tu tak habis-habis call aku bila nak datang..mana taknya, aku bawa kete dia , kejap-kejap call, msgla, itula inila..takut sangat aku campak kete dia tu ke lombong..geram aku..disebabkan aku mengantuk + letih, maka aku pandu dengan sangat perlahan..wuahhh..menguap jerk sepanjang jalan..

Sampai jerk umah buchuk, dok berfikir nak ke mana eak? Memang macam tula selalu kitorgsakan nak kuar ni tapi selalu jerk tak de hala tuju..huhu..kitorg p window jap. Disebabkan bosan tahap gaban, kami plan nak ngok movie.tapi tak tau nak ngok citer pe..mamat tu sik tanya aku jerk, macam biasala jawapan aku, “ tak taula, bubu ikut jerk” bukan pe, otak aku dah letih..penat angkat barang-barang..akhirnya keputusan dicapai dan kami decide nak ngok G.I JOE.macam tak best jerk tapi x kisahla..layan jerk..tiket kul 7.30 plak..alamak, macam lambat sangat jerk..tengok jam baru kul 6.30..x jadila..macam lambat jerk..

Disebabkan tak jadi nak tengok movie, kitorg p karaoke jamban..macam tak best jerk karaoke jamban kat situ.memang macam jamban!! Kami nyanyi 5 lagu jerk..buchuk nanyi lagu indon ape benda ntah.aku pun tak pernah dengar..blasah jerk!!disebabkan suasana yang sangat tak selesa tu, aku pun malas nak nyanyi lebih-lebih..sikit-sikit jerk..selebihnya buchuk yang balun..suara buchuk,alamak…macam gampang!!sakit otak aku..dahla menyanyi tak ikut tempo,main belasah jerk..lantokler…layankan ajo..

Habis lepaskan tension melalak, kitorg decide nak pergi tengok wayang sebab tengok jam kul 7.30..daripada balik takde buat ape bek tengok wayang..huhu, first time aku tengik wayang pakai lengan pendek..pergh,aku boleh bayangkan sejuknya nanti macam maner..tapi nak buat macamner kan benda tak dirancang..

Ramai gak yang datang tonton wayang hari tu..yela tengah musim-musim HINI ni ramaila gak yang datang..penuhla gak panggung tu..masuk jer dah terasa kesejukannya..rasa nak peluk jerk buchuk tapi ramai plak mata-mata ynag memandang dengan perasaan kurang senang nanti..jadi…strateginya ialah bertahan..tapi nasib baikla, xd sejuk maner..so bolehla cool lagi tengok movie.

Mula-mula citer ni cam bosan jerk tapi lelama, best siot!!best sebab banyak benda-benda canggih dan menarik dalam citer tu..so, tak rugila kiranya nonton cerita ini dong!!asyik..huhu..

Cam biasa, aktiviti wajib kitorg sebelum tutup acara ialah makan!!haha, bila perut dah kenyang barula hati senang .time makan tu buchuk ada tanya pasal bebudak ofis dia nak ke PD. Sebenarya buchuk dah cakap kat aku daripada hari selasa rasanya..tapi aku macam tak ambil port sangat sebab aku macam tak berminat jerk.bukan ape..aku ni jenis tak kisah orangnya dan aku sangat suka aktiviti macam ni tapi…bila aku fikirkan semua budak-budak ofis dia,mmmm…buat aku berfikir banyak kali nak join atau tak program diorang tu..time kami makan tula kami dok bincang..tapi x jugak capai kata keputusan..

Tetapi entah bagaimana secara tiba-tiba hati keras aku ni nak pergola plak..yela, rasa macam bosan jerk nak ke exam …tu..tuhan..betulke keputusan yang aku buat time tu..ah..biarkan saja berlalu..malam tu gak kami berjumpa ngan fiza tuk bayar duit picnic tu..buchuk jerk yang p jumpa coz aku malasla penat dah..aku duk jerk dalam kete..settle sume buchuk hantar balik umah kak rita..dalam hati aku berharap agar esok menjanjikan kegembiraan, kemesraan dan ikatan persahabatan yang baru..dan aku berharap agar keputusan yang aku buat ni betul dan aku tak akan sesali sampai bila-bila pun…amin..apapun tunggu jela hari esok..shizuka excited!!

No comments:

Post a Comment