Monday, January 31, 2011

hujan yang panjang..

dah dekat 3 hari dah hujan turun x henti2..sejuk bukan kepalang..bukan nak merungut..yela, hujan tu rahmat dr tuhan..time panas hr tu, menggelupur aku di buatnya..memanjang sakit kepala jerk..kali ni hujan mcm xd tanda2 nak berhenti plak..kat tv dan surat khabar dah sibuk cite pasal banjir kat kawasan segamat..jgn melarat ke sini sudah..bukan ape, bila dah banjir kang ish payahla plak nak bergerak..

yg x boleh bla tu, time hujan ni xtvt aku adalah makan + tido..yela nak kuar pun hujan..x tau nak wat apa..otak pun dah beku..cuma 2 xtvt tu je yg relevan time ni..huhu..risau gak bila air kat belakang umah tu dah mula naik..sungai kat depan umah ni pun dah menunjukkan tanda2nspt nak melimpah..aduss..parah gak kalau banjir ni..walaupun aku agak teruja klu banjir (coz aku x pernah merasa banjir lagi ) tp rasanya susah bila banjir nnt..yela, banyak xtvt tergendala pastinya..bila fikir2 balik..ish, xmaula..huhu

terkenang zaman 'kecik2' dulu, pantang je hujan, mesti nak p main..time tu dah x kisah dah mak aku leter..janji dapat main..apa susah dah basah terus je mandi..langsung x hirau pasal demam ke ape ke time tu..bila dah demam barula ingat.'.kalaula x main hujan semalam'..hikhik..seronok bila kenang zaman 'kecik2'  dulu.semuanya seronok..semuanya nak cube..tapi semakin menginjak dewasa ni, ngan hujan pun takot..takot demamla, selsemala, sakit palela, macam2la..hikhik..itu kisah zaman 'kecik2' aku bila time hujan..

aku cume berdoa moga kampong aku terselamat dari bencana banjir ni..dan kepada daerah2 yg dilanda banjir, moga tenang dan sabar hadapi ujian tuhan..aku doa moga banjir kat tmpt diorg tu cepat surut supaya diorg blh kembali dgn aktiviti asal diorang..amin..

No comments:

Post a Comment