Wednesday, October 5, 2011

sikit-sikit hon!

rasanya da hampir 6 bulan aku jalani hidup yang sangat 'sesak' dan 'merimaskan' di kota yang  katanya 'metropolitan' sangatla ni kan...ermmm.. memang dari dulu aku x berapa nak gemar tol duduk kat bando ni kan..bukan aku bencikan kemodenan dan pembangunan, cuma aku bencikan 'kesesakan' di bandar ni!!!arghhh...stresss aku!!!!!!!mana taknya aku kuar pagi dah mengadap jammed..balik pon aku tetap mengadap jammed!!!naik jammed da kepala aku ni!!!!!!!arghhhh!!!!! adoyai..sabar jela...demi meneruskan hidup dan masa depan aku, aku gagahi jua..moga tuhan senantiasa memberkati dan melindungi aku..

hampir 6 bulan ni, aku terasa badan aku ni macam dah tak cukup tenaga da..mungkin sbb jarak kerja yang jauh kot..yela, aku naik motor kan..mestilah penat yang amat..nak buek camno..kenala bosabar...berdikit-dikit dolu, insyaALLAH sonangla nanti..den kono sabar ja..mana tau ada rezeki aku tuk beli kereta nanti...amin..mak doa tuk ceq yo mak..

satu benda yang aku cukup meluat kek bandar ni, sikap pemandu yang sangatla mementingkan diri..lebih-lebih lagi kalau yang bawa kete menjalar dan mewah2 tu..mak ai, aku yang naik moto ni macam depa tak nampak jer..kalau boleh nak dilanggar nya..kekadang aku menyumpah tol ngan perangai driver yang aku kategorikan sebagai 'bengap'..mana taknya,tak menyabar..nak laju jer memanjang..pastu kejap2 hon..apa, ingat ni india ke?sik nak main2 hon jer..menyumpah aku hari2 bila jumpa spesies2 'bengap' ni "sipot babee" tol!! tapi..sib baikla masih ada lagi kesabaran aku ni..jadi biarla..insyaALLAH,ada rezeki aku nnt dapatla pakai kete beso..huhu..amin..

apapun, berada sendirian di sini buat aku belajar banyak perkara..dan moga tiap kesusahan yang aku alami sekarang ni akan ada kesenangannya kelak..amin..moga tuhan memakbulkan doaku ini..

yang pasti..setiap saat aku berdoa moga ku dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala-galanya..amin

No comments:

Post a Comment